doc. Mgr. Miroslav DOPITA, Ph.D.
Telephone:
585633407, 585633499
Workplace:
Kat. sociologie,andragogiky a kult.antr.
Org. unit:
Filozofická fakulta
Address:
tř. Svobody 26
Room number:
4.21
Profession:
Docent
Activity:
sociology of education, sociology of work, andragogy, research in field of education, etc.
Office Hours:
Irregular | Room number: | Comment: | |
---|---|---|---|
– | 4.21 |
Selected publications
Walach V., Dopita M., Nedbálková K.
Nesamozřejmost a nerovnost: východiska nejen pro kriminologii: Rozhovor s Gerlindou Šmausovou.
Česká kriminologie.
2022.
(ČLÁNEK)
Rasiński LE., Dopita M., Červinková H.
Neoliberalism’s Paradoxical Effect and European Doctoral Education Reforms in Post-socialist Europe.
Critical Education.
2021.
(ČLÁNEK)
Dopita M., Poláchová Vašťatková J.
Paradoxes of doctoral studies in education sciences in the Czech Republic.
Qualitative Sociology Review.
2021.
(ČLÁNEK)
Blaštíková L., Grecmanová H., Dopita M.
Social pedagogues and social workers in primary school.
Sociální pedagogika.
2021.
(ČLÁNEK)
Poláchová Vašťatková J., Dopita M.
Teaching as a part of academics' professionalization: the case of Czech educational sciences.
Journal of Professional Capital and Community.
2021.
(ČLÁNEK)
Grecmanová H., Dopita M.
Wandlungen der Andragogik als einer Wissenschaft von der Erziehung an der Palacký Universität in Olomouc.
Tudás menedzsment.
2020.
(ČLÁNEK)
Poláchová Vašťatková J., Dopita M.
UNIVERSITY TEACHING AND LEARNING IN EDUCATIONAL SCIENCES: THE CASE OF ANDRAGOGY IN THE CZECH REPUBLIC.
Andragoška spoznanja.
2019.
(ČLÁNEK)
Dopita M., Grecmanová H.
The Position of Ethics in Research Methodology of Educational Sciences After 1989 in the Czech Republic.
Communications - Scientific Letters of the University of Zilina.
2018.
(ČLÁNEK)
Dopita M., Poláchová Vašťatková J.
Institucionalizace české andragogiky a mezinárodní vědecký diskurz.
Studia Paedagogica.
2017.
(ČLÁNEK)
Průcha J., Burkovičová R., Dopita M., Paloncyová J., Syslová Z.
Předškolní dítě a svět vzdělávání. Přehled teorie, praxe a výzkumných poznatků.
2016.
(KNIHA - CELEK)
Dopita M., Rohlíková L., Sojková A., Zouhar V.
The Pandemic Experience as a New Challenge for Public Czech Universities.
Higher Education Beyond Covid-19: Innovative and Technology-Enhanced Approaches to Teaching and Learning.
2023.
(KAPITOLA V KNIZE)
Bartoňková H., Dopita M.
Autorský nárys didaktiky vzdělávání dospělých Věry Bočkové.
In Matulčík J. (Eds.)
Acta Andragogica 7.
2020.
(KAPITOLA V KNIZE)
Dopita M., Bartoňková H.
Česko-kanadská a kanadsko-česká inspirace pro andragogiku: Jindra Kulich.
In Matulčík J. (Eds.)
Acta Andragogica 7.
2020.
(KAPITOLA V KNIZE)
Grecmanová H., Dopita M., Kantorová J., Skopalová J.
Die Entwicklung des Hochschulwesens am Beispiel der Tschechischen Republik.
In Schubarth W., Mauermeister S., Seidel A. (Eds.)
Studium nach Bologna. Befunde und Positionen.
2017.
(KAPITOLA V KNIZE)
Dopita M., Poláchová Vašťatková J., Šupplerová M.
Changes of Aims of the Czech Compulsory School Education.
Images of Intellectual Capital.
2016.
(KAPITOLA V KNIZE)
Grecmanová H., Dopita M., Urbanovská E.
Ethical aspects of communication in the academic environment.
2016.
(PŘEDNÁŠKA NEBO POSTER)
Rasiński LE., Dopita M., Červinková H.
Emergent Educational Research in Central Europe: International Doctoral Conference Proceedings.
2019.
(SBORNÍK - CELEK)
ČLÁNEK
Dopita M., Kubátová H.
What do students learn in the class? The micro-study of one department.
AMPS proceedings series 36.
2024.
Kročil O., Dopita M., Pospíšil R.
Integrační sociální podniky v kontextu potřeb politiky zaměstnanosti České republiky - případ Olomouckého kraje.
Social Policy Forum.
2019.
Kročil O., Dopita M., Pospíšil R.
Integration Social Enterprises as a Tool of Employment Policy.
Ekonomski Pregled.
2019.
Grecmanová H., Dopita M., Urbanovská E.
Ethical Aspects of Communication in the Academic Environment.
Communications.
2017.
Grecmanová H., Dopita M., Cabanová V.
Communication in the Academic Environment and Its Influence on Organizational Climate of Universities.
Media, Culture and Public Relations.
2015.
Grecmanová H., Dopita M.
Výzkum organizačního klimatu fakult připravujících učitele.
Lifelong Learning - celoživotní vzdělávání.
2015.
Grecmanová H., Dopita M.
Výzkum organizačního klimatu fakult.
Aula.
2014.
Grecmanová H., Dopita M.
Aktuální přístupy k výzkumu organizačního klimatu vysokých škol.
Acta Humanica.
2011.
Dopita M.
Zdroje a původ konceptu znalostní společnosti.
Pedagogika.sk.
2010.
Dopita M.
Secondary School Students' Interest in Physics, Chemistry and Mathematics.
e-Pedagogium (print).
2009.
Dopita M.
Vzdělání z perspektivy nového institucionalismu.
Acta Humanica.
2009.
Kvítek L., Zajoncová L., Molnár J., Richterek L., Maier V., Švrček J., Novák B., Holubová R., Kubala M., Otyepka M., Nevěčná T., Müller L., Dopita M.
Jak (ne)popularizovat přírodní vědy.
Chemické listy.
2008.
Dopita M., Grecmanová H.
Středoškoláci a zájem o přírodní vědy.
e-Pedagogium (print).
2008.
Dopita M., Skopalová J.
A migráció, mint jelenség és az illegális bevándorlók iskoláztatása Csehországban.
Tudás menedzsment.
2007.
Grecmanová H., Dopita M.
Jaký je zájem žáků základní školy o přírodní vědy.
Československá fyziologie.
2007.
Dopita M., Grecmanová H.
Jaký je zájem žáků základní školy o přírodní vědy?
Československá fyziologie.
2007.
Grecmanová H., Dopita M.
Zájem žáků základní školy o přírodní vědy.
Československá fyziologie.
2007.
Dopita M.
Epistemologie Pierra Bourdieua.
Filozofia.
2006.
Dopita M.
Sociální topografie Pierra Bourdieua v českém prostředí.
Politologická revue.
2005.
Dopita M., Nelešovská A., Skopalová J.
Lebenswelt und Politik bei Kindern (11. - 13. Lebensjahr).
ÓTE TÜKÖRKÉP 2003-2004. Válogatás az óvó- és tanítóképző főiskolák, karok oktatóinak tanulmányaiból / Óvó- és Tanítóképzők Egyesülete.
2004.
PŘÍSPĚVEK VE SBORNÍKU
Dopita M., Špatenková N.
Inkluze dospělých do vysokoškolského vzdělávání.
In Krystoň M. (Eds.)
Andragogické štúdie 2018.
2019.
Dopita M., Sahatqija F.
Netradiční studenti ve vysokém školství.
In Šupplerová M. (Eds.)
Netradiční studenti v terciárním vzdělávání.
2019.
Kročil O., Dopita M., Pospíšil R.
Social Entrepreneurship in the Context of Employment Policy – the Case of the Czech Republic and its Overview in Selected European Union Countries.
In . (Eds.)
Cross-Cultural Business Conference 2019.
2019.
Dopita M., Poláchová Vašťatková J.
Poetika andragogiky Dušana Šimka.
In Matulčík J. (Eds.)
Acta andragogica 6.
2018.
Šimek D., Dopita M.
Vladimír Jochmann - proti osudu.
In Matulčík J. (Eds.)
Acta andragogica 6.
2018.
Křížová S.
Etická dilemata při práci s klientem ve výchovném ústavu Brandýs nad Orlicí z pohledu pracovníků ústavu.
In Dopita M., Čech T. (Eds.)
Etika ve vědách o výchově.
2010.
Dopita M.
Věda o výchově a pedagogika v díle É. Durkheima.
Elementárne formy sociologického myslenia. Súčasné reflexie Durkheimovho diela.
2009.
Dopita M.
Společnost pozdní moderny, sociální identita a transnacionalismus.
Lidská práva a fenomén migrace, výzvy současnému vzdělávání.
2007.
Dopita M., Skopalová J.
Vzdělávání nelegálních imigrantů v České republice.
Lidská práva a fenomén migrace, výzvy současnému vzdělávání.
2007.
Dopita M.
Projevy altruismu v současné společnosti.
Altruizmus a egoizmus v súčasnej spoločnosti.
2006.
Grecmanová H., Dopita M.
Stav výuky v jednotlivých vyučovaných předmětech (fyzika, chemie, matematika) na ZŠ a SŠ.
Nové metody propagace přírodních věd mezi mládeží (2006).
2006.
Dopita M., Grecmanová H.
Zvýšení zájmu o studium přírodních věd: stav a cesty k zlepšení.
Nové metody propagace přírodních věd mezi mládeží (2006).
2006.
Dopita M.
Methodologische Aspekte der Erforschung der "Welt des Kindes" (Zwischen qualitativem und quantitativen Herangehen).
Mitteleuropa : Geistige Grundlagen, Geschichte und Gegenwart, Pädagogische Perspektiven.
2005.
Dopita M.
Mezi kvantitativním a kvalitativním přístupem.
Pedagogický výzkum: Reflexe společenských potřeb a očekávání?
2005.
Dopita M.
Věk: stáří ? role: prarodič.
Acta Universitatis Palackianae Olomucensis, Facultas Philosophica, Sociologica - Andragogica : Třetí věk trojí optikou.
2005.
KLIMENT P.
Azylová politika uplatňovaná v ČR.
In DOPITA M., STANĚK A. (Eds.)
Výchova k demokratickému občanství založenému na právech a odpovědnosti.
2004.
Dopita M.
Role ženy jako produkt symbolického násilí.
Sféry ženy - sociológia, etnológia, história.
2004.
KNIHA - CELEK
Kročil O., Müller M., Kubátová J., Dopita M.
Krizové řízení v sociálních podnicích.
2022.
Poláchová Vašťatková J., Rudnicki P., Prášilová M., Dopita M., Plischke J., Vyhnálková P., Bouda T., Cervinkova H., Nowak-Dziemianowicz M., Gawlicz K., Starnawski M.
Proměny české a polské pohraniční školy poskytující povinné vzdělávání po roce 1989.
2015.
Grecmanová H., Dopita M., Nováková Z., Opletalová A., Chromý J., Ryashko L., Cabanová V., Zacharová J., Talašová J., Stoklasa J., Holeček P., Vašutová J., Gavora P., Dömischová I.
Determinanty organizačního klimatu vysokých škol a fakult.
2013.
Grecmanová H., Dopita M., Kantorová J., Skopalová J., Chvál M.
Organizační klima fakult připravujících učitele.
2013.
Dopita M.
Pierre Bourdieu o umění, výchově a společnosti. Reflexe sociologie praxe Pierra Bourdieua v české sociologii.
Pierre Bourdieu o umění, výchově a společnosti. Reflexe sociologie praxe Pierra Bourdieua v české sociologii.
2007.
KAPITOLA V KNIZE
Kalenda J., Dopita M.
Teorie účasti dospělých ve vzdělávání.
In Rabušicová M. (Eds.)
Učení a vzdělávání dospělých. Kontexty, teorie a výzkumy.
2024.
Dopita M.
Učení a vzdělávání dospělých ve znalostní společnosti.
In Rabušicová M. (Eds.)
Učení a vzdělávání dospělých. Kontexty, teorie a výzkumy.
2024.
Dopita M.
Trendy vzdělávání dospělých v hypermoderní době.
Dospělý jedinec v hypermoderní společnosti.
2015.
Grecmanová H., Dopita M.
Academic Environment of Universities and Teacher Training Faculties.
Współczesna przestrzeń edukacyjna. Geneza, przemiany, nowe znaczenia.
2013.
Dopita M.
Changes in Czech Higher education after 1989.
Educational Change and Challenges in Poland and the Czech Republic after 1989.
2013.
Dopita M.
Recepce díla Pierra Bourdieua v české/slovenské sociologii.
Pierre Bourdieu ako išpirácia pre sociologický výskum.
2013.
Dopita M.
Role prarodiču ve výchově dětí.
In Cabanová V. (Eds.)
Rodina a rodinná výchova ako faktor rozvoja osobnosti.
2010.
Dopita M.
Sociologie práce.
Úvod do světa práce.
2006.
Dopita M., Skopalová J.
Politika v životě dětí.
Obrazy dětství v dnešní české společnosti. Studie ze sociologie dětství.
2004.
PŘEDNÁŠKA NEBO POSTER
Dopita M., Kubátová H.
Co se studující vysokých škol učí nad rámec kurikula.
2024.
Dopita M.
Flexibilita institucí při budování bezpečného prostoru.
2024.
Dopita M.
Disciplína v disciplíně.
2023.
Dopita M., Poláchová Vašťatková J.
Excelence ve vzdělávání / výuce.
2023.
Dopita M., Kubátová H.
What do Students Learn in the Class? The micro-study of one department.
2023.
Kubátová H., Dopita M., Fiedor D.
Czech Teenagers’ Reflections of the School Lockdown.
2021.
Dopita M., Poláchová Vašťatková J.
Zahraniční prezentace a interpretace české andragogiky jako vědy o výchově.
2016.
KONFERENCE, WORKSHOP - USPOŘÁDÁNÍ
Dopita M., Dočekal V., Flajšarová P.
Symposium on Supporting Academics to Become International Educators through Professional Learning Communities.
2024.
RECENZE
PROJEKT
Kročil O., Müller M., Kubátová J., Dopita M.
Sociální podnikání v ČR v době pandemie COVID-19 a po ní: Rozvoj a implementace krizového řízení.
TAČR.
2020.
ZPRÁVA
Ryšavý D., Dopita M., Kubátová H., Gabal I., Šotola J., Novosák J., Pavlas T., Klimparová D., Tzurna A., Dorčák M., Holík M., Holík L., Macháčková L., Sukeníková E., Owsianková H.
Analýza stavu digitální infrastruktury a jejího systémového a udržitelného financování v ČR, návrhy budoucích opatření.
2023.
Kročil O., Müller M., Kubátová J., Dopita M.
Sociální podnikání v ČR v době pandemie COVID-19 a po ní: Rozvoj a implementace krizového řízení. Souhrnná výzkumná zpráva z expertního hodnocení.
2021.
Kročil O., Müller M., Kubátová J., Dopita M.
Sociální podnikání v ČR v době pandemie COVID-19 a po ní: Rozvoj a implementace krizového řízení. Souhrnná výzkumná zpráva z kvalitativního výzkumu.
2021.
Kročil O., Müller M., Schlossarek M., Kubátová J., Dopita M.
Sociální podnikání v ČR v době pandemie COVID-19 a po ní: Rozvoj a implementace krizového řízení. Souhrnná výzkumná zpráva z kvantitativního výzkumu.
2021.
Dopita M., Dočekal V.
Rozvoj lidských zdrojů a teambuilding na míru: Metodika a náplň aktivit analytické části.
2016.
Dopita M., Dočekal V.
Rozvoj lidských zdrojů a teambuilding na míru: Metodika a náplň pro vyhodnocení a formulaci doporučení.
2016.
Dopita M., Dočekal V.
Rozvoj lidských zdrojů a teambuilding na míru: Metodika realizace celého projektu.
2016.
Uživatel nepovolil zobrazení dat v Portále UP.
Uživatel nepovolil zobrazení dat v Portále UP.